BUSINESS ANALYSE
Innerwave biedt al meer dan 10 jaar hoogwaardige detox kuren aan via coaches/therapeuten en directe verkoop aan consumenten in de Innerwave webshop.
De centrale vraag ging aanvankelijk over het boosten van de sales via de webshop en werd al snel doorvertaald naar het activeren van de coaches/therapeuten. Business development en online marketing hand-in-hand
Wat hebben we hier voor ingezet?
> Marktonderzoek en interne business analyse
> Berkoopgeschiedenis studie en conclusies
> Plan van aanpak
UITDAGING
uitdaging voor Hyppr is het verder uitbouwen van de webshop sales, het professionaliseren van de verschillende verkoop en informatie kanalen. Denk daarbij aan de bekende social media zoals Facebook en Instagram, het opzetten van nieuwsbrieven, maar ook het opzetten en activeren van direct mail campagnes.
Wat hebben we hier voor ingezet:
> Google Ads, Display marketing
> SEO, link building
> Nieuwsbrieven
> Facebook, Instagram
AANPAK
Het bedenken en uitwerken van de activatie strategie was door de veelvoud aan gevraagde resultaten vrij complex. Door direct een dashboard in te richten kregen we snel een duidelijk overzicht in de verschillende parameters en de onderlinge verbanden.
Voor de webshop activatie zetten we Google in voor search, shopping en re-marketing. Ondersteund door maandelijkse nieuwsbrieven en Facebook als meest belangrijke social media kanaal.
Daarnaast wordt direct mail gebruikt, waarbij we een fraai vormgegeven informatie box naar nieuwe leads sturen. Deze worden door het sales team van Innerwave zelf opgevolgd. Goed teamwerk dus tussen klant en Hyppr.
Hyppr is voor Innerwave echt die volwaardige marketing partner, die de zaken goed gestructureerd en in actie zet. Met een mooie positieve groei als gevolg.