BUSINESS ANALYSE

Bikevalley is een zeer bijzondere high-tech locatie. Innovatie is hier de standaard en wereldrecords worden hier gezaaid. In 2019 behaalde Victor Campenaerts het werelduurrecord en werd hier intensief in begeleid door het team van Bikevalley door vele windtunnel optimalisatie testen.

een bijzondere omgeving voor topatleten maar ook voor iedereen die zichzelf verder wil ontwikkelen in de wielersport.

Wat hebben we hier voor ingezet?
> Marktonderzoek en interne business analyse
> Verkoopgeschiedenis studie en conclusies
> Plan van aanpak

UITDAGING

De uitdaging die voor ons lag was het bekend maken van de mogelijkheden voor alle serieuze sporters van age-groupers binnen de triatlon wereld en die van de tijdrijders.

Het ging dus om algemende bekendheid te vergroten binnen de totale markt. Deze uitdaging hebben we daarvoor opgedeeld in specifieke doelgroepen met als speerpunt de wereld van de triatleten.

Wat hebben we hier voor ingezet:
> Creatie van een speciaal label “47Watt”
> Direct mailing naar verenigingen en individuele sporters
> Email automation
> Landingspagina’s
> Telefonische opvolging
> Social media

AANPAK

De eerste stap in dit omvangrijke proces was het in kaart brengen van de doelgroep en daarbinnen de specifieke doelgroepen.

Om aansprekend en relevant te zijn was er een nieuw merk/label nodig die door Wakkr merkbureau is opgezet. De beeldentaal werd vervolgens vertaald in specifieke landingspages en doorgevoerd in alle communicatie middelen.

Door het uitdenken van een communicatie flow werd iedere stap specifiek ingevuld en geactiveerd door Hyppr merkactivatie. Voor de uitvoering werd een speciaal team gevormd waar zowel de klant als Hyppr merkactivatie verschillende rollen innamen.

Dit resulteerde in effectie inzet van de verschillende middelen waardoor een directe communicatie en interactie met de doelgroep tot stand kwam.

Bikevalley.be
Fit2fly.be