BUSINESS ANALYSE 
 
ABZ Diervoeding is een modern opererende coöperatie in een klassieke markt van boeren en veehouders.
 
De markt wordt hoofdzakelijk bewerkt door het sales team die vaak zelf een boerenachtergrond hebben en zelf nog actief zijn als veehouder. Ervaring is dus overal aanwezig.
 
De uitdaging is de moderne boer te bereiken die vaak antwoorden zoekt op de problemen van de dag, gelinkt aan de veestapel. Niet voor niets zeggen we de “moderne” boer want alles gaat voortaan via de pc en mobiel. Zeker ook bij de boer. 
 
Wat hebben we hier voor ingezet?
> Marktonderzoek en kennisdeling met de interne organisatie
> Zoekwoorden onderzoek
> Plan van aanpak

UITDAGING

De uitdaging voor Hyppr is het bereiken van de veehouder op het juiste moment en op het juiste onderwerp. Vaak probleem gestuurd, terwijl we ook graag over de oplossingen praten. Waar haken we aan?

Bij niche markten is het dus zeer belangrijk een juiste balans te vinden tussen de exacte zoekwoorden en relevante woorden waar de informatie zoeker gebruik van zou kunnen maken. Hier wil je ook weer niet te breed mee gaan zitten omdat dit minder of niet relevante traffic genereert die wel het beschikbare marketing budget opeist.

Onze aanpak:
> Zeer specifieke zoekwoorden en bieding strategie
> Consequent uitsluiten van zoekwoorden (lerende campagnes)
> Facebook / Instagram

AANPAK

De eerste aanzet is dus om snel door te dringen tot de kern van de markt. Waar zitten de klanten en hoe kunnen we die het beste benaderen?

In deze situatie hebben we gekozen voor het testen van de markt op een snelle en effectieve wijze, zonder daar een groot budget voor aan te spreken.

Een volgende stap was het verder uitbouwen van de campagnes om een maximaal effect te behalen op basis van het geinvesteerde budget.

Daarna volgen meerdere kanalen zoals Socials (LinkedIn, Faceboob), whitepaper downloads en direct mail

ABZ Diervoeding